Regulamin

REGULAMIN ZAWIERANIA Z MERKURY MARKET

UMÓW SPRZEDAŻY NA ODLEGŁOŚĆ

- obowiązujący od dnia 01.03.2024 r.

Informacje ogólne

1. Klient na zasadach opisanych w niniejszym regulaminie ma możliwość zawierania umów sprzedaży na odległość z wykorzystaniem serwisu internetowego nw. Sklepu [w tym również za pośrednictwem sieci ABRA S.A. z siedzibą w Krakowie (ul. Wadowicka 8A, 30-415 Kraków)] lub poprzez telefon z wykorzystaniem nw. Zakupolinii.

2. Sklep internetowy działający pod adresem www.merkurymarket.pl oraz nw. Zakupolinia prowadzone są przez MERKURY MARKET Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Krośnie przy ul. Czajkowskiego 51, 38-400 Krosno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, Wydziale XII Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000490943, posiadającą NIP 6842255436 oraz REGON 371007032, e-mail: [email protected], nr telefonu (13) 43 22 391.

3. Korzystanie z serwisu/sklepu www.merkurymarket.pl (w tym również w zakresie niezbędnym do zawierania umów sprzedaży na telefon) oraz z nw. Zakupolinii oznacza akceptację niniejszego regulaminu, a po oddzielnej akceptacji na stronie internetowej bądź przy wykorzystaniu nw. Zakupolinii - wyrażenie zgody na otrzymywanie wiadomości e-mail z informacjami handlowymi (newslettera).

4. MERKURY MARKET Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Krośnie - przy wykorzystaniu sklepu internetowego działającego pod adresem www.merkurymarket.pl oraz nw. Zakupolinii - prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej.

5. MERKURY MARKET Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Krośnie prowadzi sprzedaż detaliczną, tj. w ilościach wskazujących na zakup dla potrzeb indywidualnych klientów, a tym samym nie prowadzi sprzedaży hurtowej, ani sprzedaży towarów w celu ich dalszej odsprzedaży. W przypadku chęci złożenia zamówienia hurtowego, klient może przesłać zapytanie o indywidualną ofertę dla niego na adres mailowy [email protected]. Po uzgodnieniu przez Strony indywidualnych warunków realizacji takiego zamówienia hurtowego zostanie ono zrealizowane.

Słownik pojęć

Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia oznaczają:

Sprzedawca - MERKURY MARKET Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Krośnie przy ul. Czajkowskiego 51, 38-400 Krosno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, Wydziale XII Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000490943, posiadająca NIP 6842255436 oraz REGON 371007032.

Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem URL http://www.merkurymarket.pl.

Zakupolinia - linia telefoniczna umożliwiająca zamawianie Towarów przez Klientów pod numerem telefonu (13) 43 22 391, czynna od poniedziałku do piątku, w godz.: 8:00 – 18:00, sobota w godz.: 8:00 – 16:00.

Klient - osoba fizyczna, posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca Zamówienie w Sklepie lub poprzez Zakupolinię.

Konsument (Klient będący Konsumentem) - konsument w rozumieniu art. 22¹ kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej lub składająca Zamówienie w Sklepie lub poprzez Zakupolinię niezwiązane bezpośrednio z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, a także osoba fizyczna składająca Zamówienie w Sklepie lub poprzez Zakupolinię bezpośrednio związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że ww. czynność nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Przedsiębiorca - Klient będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzący we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, który składa Zamówienie w Sklepie lub poprzez Zakupolinię w celu związanym z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

Towar - produkty oferowane przez Sprzedawcę do sprzedaży w Sklepie i poprzez Zakupolinię i uwidocznione na stronie internetowej Sklepu, stanowiące towar w rozumieniu art. 2 pkt 4a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).

Cena - cena Towaru wraz z obowiązującym podatkiem od towarów i usług (VAT) umieszczona obok informacji o Towarze, nie uwzględniająca kosztów dostarczenia Towaru.

Merkury Cena - Cena Towaru, która nie jest ceną promocyjną (Towar nie jest objęty promocją), jednak jest ona na tyle niska, że nie ma możliwości udzielenia względem Ceny Towaru dodatkowego rabatu. Towary oznaczone w ten sposób wyłączone są z niektórych rodzajów akcji promocyjnych i rabatowych.

Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu (w tym również za pośrednictwem sieci ABRA S.A. z siedzibą w Krakowie) lub Zakupolinii.

Koszt dostawy - koszt związany z dostarczeniem Towarów zamówionych z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu lub Zakupolinii do miejsca wskazanego przez Klienta.

Zamówienie - zlecenie zakupu za Cenę Towarów złożone za pomocą mechanizmów dostępnych na stronie internetowej Sklepu (w tym również za pośrednictwem sieci ABRA S.A. z siedzibą w Krakowie) lub za pomocą Zakupolinii przez Klienta zgodnie z niniejszym regulaminem.

Zamówienie hurtowe - Zamówienie lub Zamówienia, którego/ych przedmiot (ilość zamówionych Towarów) i/lub częstotliwość wskazuje na chęć dalszej odsprzedaży Towarów, tj. przekraczające zapotrzebowanie przeciętnego gospodarstwa domowego.

Ochrona danych osobowych

1. Dokonując rejestracji w Sklepie, Klient dobrowolnie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, zachowując prawo do wglądu, poprawy i usunięcia ich z bazy.

2. Dane osobowe przekazywane przez Klientów Sklepu oraz za pomocą Zakupolinii są przetwarzane przez MERKURY MARKET Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Krośnie przy ulicy Czajkowskiego 51, 38-400 Krosno, która to spółka jest administratorem danych osobowych. Powierzone dane osobowe, będą wykorzystywane wyłącznie w celu:

a) realizacji Umowy sprzedaży,

b) w przypadku wyrażenia przez Klienta odrębnej zgody, w celu przesyłania mu informacji handlowych (newslettera), tj. między innymi w celu informowania o nowych Towarach, usługach, promocjach i innych wydarzeniach oferowanych przez Sprzedawcę. Wyrażenie zgody nie jest warunkiem realizacji Zamówienia.

3. Dane osobowe Klientów oraz ich adresy e-mail nie są udostępniane podmiotom trzecim, za wyjątkiem firm pośredniczących w transakcjach płatniczych, dostawców, podmiotów za pośrednictwem których zawarto Umowę sprzedaży, podmiotów których placówki stanowią punkty odbiorów Towarów oraz podmiotów wyspecjalizowanych w świadczeniu usług wysyłki SMS lub MMS, dla których dane te są niezbędne do realizacji Zamówienia, tj. rozliczenia płatności, dostarczenia przesyłki, czy poinformowania Klienta o etapie realizacji Zamówienia.

4. Każdy Klient ma prawo do kontroli przetwarzanych danych, które go dotyczą, zawartych w zbiorach danych oraz dostępu do swoich danych celem ich poprawiania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz cofnięcia zgody na ich przetwarzanie. Każdemu Klientowi po zarejestrowaniu się przysługuje wgląd do swoich danych oraz możliwość ich zmiany. Powierzone dane osobowe są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.

5. Każdy Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem: [email protected].

Opisy i zdjęcia Towarów

1. Wszelkie informacje dotyczące Towarów, w tym w szczególności katalogi, foldery, broszury, inne materiały informacyjne lub reklamowe, a także informacje zawarte na stronie www.merkurymarket.pl, kierowane przez Sprzedawcę do odbiorców i potencjalnych klientów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, a są wyłącznie zaproszeniem do składania ofert. Klient dokonując wypełniania Zamówienia za pomocą narzędzi dostępnych na stronie internetowej Sklepu (w tym również za pośrednictwem sieci ABRA S.A. z siedzibą w Krakowie), bądź składając Zamówienie poprzez Zakupolinię składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w opisie Towaru lub uzgodnionych w trakcie składania Zamówienia poprzez Zakupolinię oraz w niniejszym regulaminie.

2. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby zdjęcia, opisy i dane techniczne umieszczonych w Sklepie Towarów, były najbardziej jak to możliwe, zgodne z rzeczywistością. W przypadku zmiany niektórych parametrów technicznych przez producenta lub zmiany ceny Towaru, pracownik obsługi jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania Klienta i umożliwienia wycofania Zamówienia.

Ceny

1. Wszystkie Ceny Towarów w Sklepie podawane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT. Podane ceny nie obejmują Kosztów dostawy. Sprzedawca bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia dostarcza Klientowi informację o łącznej wartości Zamówienia obejmującej Cenę powiększoną o Koszty dostawy Towaru.

2. Wszystkie Ceny Towarów podawane w Sklepie wiążące są wyłącznie przy złożeniu Zamówienia przez Sklep i obowiązują w chwili złożenia Zamówienia. Ceny w placówkach handlowych sieci MERKURY MARKET mogą różnić się od Cen prezentowanych na stronach Sklepu.

3. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Cen Towarów, wprowadzania nowych Towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian. Skorzystanie z tego uprawnienia nie ma skutku względem zawartych umów przed dokonaniem tych zmian.

4. W przypadku, gdy Sprzedawca stosuje mechanizmy indywidualnego dostosowania Cen Towarów na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, każdorazowo informuje o tym Konsumenta, podczas składania Zamówienia.

Zamówienia przez Sklep:

1. Sklep przyjmuje Zamówienia poprzez stronę www.merkurymarket.pl. Zamówienia realizowane będą w kolejności ich składania.

2. Warunkiem złożenia ważnego Zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza Zamówienia na stronie www.merkurymarket.pl. Podczas składania Zamówienia wymagane jest uzupełnienie:

a) nazwy, koloru, rozmiaru i ilości Towaru – z tym zastrzeżeniem, iż w Sklepie mogą obowiązywać ograniczenia ilościowe dotyczące liczby sztuk danego Towaru, który Klient może zamówić w ramach jednego Zamówienia. Informacja o takim limicie jest widoczna podczas składania Zamówienia. W razie przekroczenia limitu, złożenie Zamówienia nie będzie możliwe (w takim wypadku należy odpowiednio zmniejszyć liczbę zamawianych Towarów w koszyku i ewentualnie złożyć kolejne Zamówienie, mając na uwadze treść niniejszego regulaminu w zakresie Zamówień hurtowych),

b) imienia i nazwiska Klienta bądź odbiorcy,

c) dokładnego adresu dostawy,

d) numeru telefonu kontaktowego,

e) adresu e-mail Klienta.

3. Otrzymanie złożonego Zamówienia jest potwierdzane przez Sprzedawcę drogą e-mailową, na wskazany przez Klienta adres mailowy.

4. W dalszej kolejności, w następstwie złożonego przez Klienta Zamówienia, Sprzedawca udziela Klientowi informacji o potwierdzeniu przyjęcia płatności i przyjęciu Zamówienia do realizacji, co jest jednoznaczne z zawarciem w trybie ofertowym Umowy sprzedaży wiążącej obie strony transakcji.

5. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

6. Zamówienie jest realizowane, o ile w fazie składania Zamówienia, zamówione Towary są dostępne w magazynach Sprzedawcy. W razie niemożności zrealizowania Zamówienia, z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, nie będzie ono zrealizowane, o czym Klient zostanie poinformowany, co jest jednoznaczne z brakiem zawarcia Umowy sprzedaży w trybie ofertowym.

7. Sprzedawca wystawia dokument sprzedaży. Do każdego zamówionego Towaru dołączany jest paragon. W przypadku potrzeby wystawienia faktury VAT w formularzu Zamówienia należy wpisać dokładne dane konieczne do poprawnego wystawienia faktury VAT. Klient wyraża zgodę na wystawianie przez Sprzedawcę faktur elektronicznych w formie pliku pdf oraz ich wysyłanie na podany przez Klienta w formularzu Zamówienia adres e-mail. W przypadku zmiany przez Klienta adresu e-mail Klient zobowiązany jest do poinformowania Sprzedawcy o tej zmianie.

8. Potwierdzenie przez Sprzedawcę złożenia Zamówienia przez Klienta (pkt 3 powyżej) nie jest równoznaczne z jego przyjęciem do realizacji (pkt 4 powyżej). Sprzedawca może odmówić przyjęcia do realizacji Zamówienia, także bez podania przyczyny, co jest jednoznaczne z brakiem zawarcia Umowy sprzedaży w trybie ofertowym. Sprzedawca ponadto zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji Zamówienia, w przypadku gdy podane przez Klienta dane w formularzu Zamówienia są niepełne, błędne lub wzbudzają wątpliwości, co do ich prawdziwości lub z powodu znacznej zmiany ceny Towaru przez producenta, importera lub dostawcę Towaru wynikłej z siły wyższej, skutkującej niemożliwością dostarczenia Towaru do Klienta po cenie określonej w Umowie sprzedaży, a także w przypadku, gdy płatności za Towar oraz Koszty dostawy nie zostaną uiszczone przez Klienta w terminie 7 dni od dnia złożenia Zamówienia. Sprzedawca w przypadku złożenia przez Klienta Zamówienia hurtowego również zastrzega sobie prawo do odstąpienia od jego realizacji (w tym od Zamówień składających się na Zamówienie hurtowe).

9. Składając Zamówienie Klient oświadcza, że posiada co najmniej 16 lat (dotyczy wyłącznie osób fizycznych), zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu i akceptuje jego postanowienia.

10. Od chwili złożenia Zamówienia do chwili wystawienia paragonu/faktury, Klient ma prawo anulowania Zamówienia lub zmiany danych koniecznych do wystawienia faktury. Anulowanie lub zmianę Zamówienia należy zgłosić e-mailem lub telefonicznie. Od chwili wysłania Towaru Klient nie może anulować lub zmienić Zamówienia.

11. Przyjęcie do realizacji Zamówienia rozpoczyna się:

a) w przypadku Zamówień płatnych przelewem - w chwili wpływu należności na konto bankowe Sprzedawcy.

b) w przypadku Zamówień płatnych za pomocą karty kredytowej – w chwili autoryzacji transakcji przez odpowiednie centrum autoryzacyjne.

12. Wszelkie płatności między Sprzedawcą, a Klientem następują poprzez zapłatę sumy nominalnej wyrażonej w złotych polskich. W przypadku, gdy zwrot płatności ma nastąpić na rachunek prowadzony w walucie obcej, zostanie on zrealizowany na ten rachunek bankowy w polskich złotych. Koszty ewentualnego przewalutowania (wynikającego ze zmiany kursu walutowego) i ewentualnych opłat z tym związanych ponosi wyłącznie Klient.

Zamówienia przez Zakupolinię:

1. Zamówienia przez telefon można składać w godzinach pracy Zakupolinii. Koszt połączenia ponoszony przez Klienta jest zgodny z taryfą operatora.

2. Rozmowy telefoniczne są nagrywane. W przypadku nie wyrażenia przez Klienta zgody na nagrywanie rozmowy, nie może on złożyć Zamówienia.

3. W celu połączenia z konsultantem Zakupolinii Klient wybiera tonowo podpowiadane mu opcje. Rozmowę z konsultantem może poprzedzać konieczność wysłuchania przez Klienta informacji automatycznych.

4. W trakcie rozmowy telefonicznej Klient i konsultant ustalają przedmiot Zamówienia, w szczególności główne cechy Zamówienia, wartość poszczególnych elementów Zamówienia, czy miejsce dostawy. W związku z realizacją zamówienia Konsultant poprosi Klienta o podanie jego danych identyfikacyjnych. Pkt 2 tytułu „Zamówienia przez Sklep” stosuje się odpowiednio.

5. Złożenie Zamówienia jest potwierdzane przez Sprzedawcę drogą e-mailową, na wskazany przez Klienta adres mailowy, które to potwierdzenie zawiera podsumowanie ustaleń telefonicznych. Pkt 4 tytułu „Zamówienia przez Sklep” stosuje się odpowiednio.

6. Ponadto przy składaniu Zamówień przez Zakupolinię odpowiednie zastosowanie ma pkt 6, 7, 8, 9, 10, 11 i 12 tytułu „Zamówienia przez Sklep”.

Sposoby płatności

1. Płatność za Towar oraz Koszt dostawy może być dokonywana przez Klienta w następujący sposób:

a) przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy prowadzony przez PKO Bank Polski SA nr konta: 96 1020 3147 0000 8102 0146 9378,

b) kartą kredytową.

2. Płatność za Towar oraz Koszt dostawy powinna być dokonana przez Klienta w terminie 7 dni od dnia złożenia Zamówienia.

3. Formy płatności mogą ulec zmianie zgodnie z informacjami na stronie internetowej Sklepu.

Dostawa

1. Sprzedawca będzie realizował dostawy Towarów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej według złożonych Zamówień za pośrednictwem przesyłki kurierskiej lub poprzez odbiór osobisty Towaru w placówce handlowej sieci MERKURY MARKET bądź w wybranej placówce handlowej sieci ABRA S.A. z siedzibą w Krakowie wskazanej przez Klienta. Szczegółowe warunki dostaw reguluje regulamin wskazanych firm kurierskich, dostępny na stronach internetowych poszczególnych dostawców tj. www.dhl.com.pl lub w ich siedzibach.

2. Przewidywany czas realizacji Zamówień wynika z opisów Towarów zawartych na stronie internetowej Sklepu, przy czym nie jest to maksymalny czas ich realizacji, gdyż w przypadku wybrania przez Klienta dostawy pod wskazany adres przewidywany czas realizacji określony w opisie Towaru może ulec wydłużeniu od 2 do 5 dni roboczych, a w przypadku wybrania przez Klienta dostawy do placówki handlowej sieci ABRA S.A. z siedzibą w Krakowie przewidywany czas realizacji Zamówienia określony w opisie Towaru może ulec wydłużeniu o 7 dni roboczych, co wynika z logistyki związanej z transportem Towarów. Za dni robocze uważa się dni od poniedziałku do piątku, w których nie występują dni ustawowo wolne od pracy. Czas realizacji Zamówienia biegnie od dnia następnego po dniu, w którym Sprzedawca otrzymał płatność za Zamówienie. W sytuacji gdy zamówiony Towar jest niedostępny w przewidywanym czasie realizacji określonym w jego opisie na stronie internetowej Sklepu, Sprzedawca bezzwłocznie poinformuje Klienta o przewidywanym nowym czasie realizacji Zamówienia i możliwości odstąpienia przez Klienta od Umowy sprzedaży.

3. Wysyłka Towaru za granicę na terenie Unii Europejskiej jest możliwa – w tym celu przed złożeniem Zamówienia wymagany jest kontakt ze Sprzedawcą w celu wskazania przez Klienta wybranego i zamówionego przez niego dostawcy oraz ustalenia szczegółów dostawy. W takim przypadku Klient we własnym zakresie zawiera umowę z dostawcą oraz ponosi koszty dostawy.

4. W przypadku Klienta który jest Konsumentem po zawarciu Umowy sprzedaży zostanie przesłane mu w formie trwałego nośnika - cyfrowego pliku lub w formie papierowej potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży.

5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za dostarczenie Towaru w przypadku gdy dane adresowe podane przez Klienta są błędne lub niepełne. Ponowne wysłanie zamówionego Towaru po otrzymaniu przez Sprzedawcę zwrotu przesyłki jest możliwe po dokonaniu ponownej wpłaty za wysyłkę oraz pokryciu kosztów związanych z dostarczeniem zwrotu. To samo dotyczy przypadku gdy Klient nie odbierze w terminie przesyłki i zostanie ona odesłana.

Zwrot towaru

1. Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.), Klientowi, który jest Konsumentem i zawarł umowę na odległość, w stosunku do umów w wyniku których zobowiązanie Konsumenta przekracza kwotę pięćdziesięciu złotych, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części.

2. Zwracany Towar powinien posiadać oryginalne i niezniszczone opakowanie producenta, powinien być kompletny, nie może nosić śladów użytkowania. Do zwracanego Towaru powinien być dołączony dowód jego zakupu oraz wszelkie inne przedmioty/dokumenty otrzymane przez Konsumenta w związku z zakupem Towaru. Brak spełnienia ww. warunków nie uzależnia jednak możliwości dokonania zwrotu Towaru.

3. Zwracany Towar powinien być dostarczony Sprzedawcy na adres:

a) placówki handlowej sieci MERKURY MARKET (lista placówek dostępna na www.merkurymarket.pl) najbliższej dla Konsumenta, lub w której nastąpił odbiór osobisty Towaru,

b) placówki handlowej sieci ABRA S.A. z siedzibą w Krakowie, w której nastąpił odbiór osobisty Towaru,

c) z którego zrealizowane zostało Zamówienie przez Sprzedawcę,

d) wskazany w korespondencji mailowej od Sprzedawcy do zgłoszenia Konsumenta oraz powinno być do niego załączone oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, którego wzór dostępny jest pod adresem www.merkurymarket.pl w zakładce Zakupy / Regulamin. Brak spełnienia ww. warunków nie uzależnia jednak możliwości dokonania zwrotu Towaru.

4. Zwrot Towaru nie może zostać dokonany w formie przesyłki za pobraniem.

5. Konsument powinien zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.

6. Zapłacona przez Konsumenta należność zostanie zwrócona Konsumentowi nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Zwrot uiszczonych należności dokonany będzie na wskazany w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy sprzedaży numer rachunku bankowego. W przypadku płatności uiszczonej za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. PayU), Sprzedawca może również dokonać zwrotu uiszczonych należności za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. PayU).

7. W przypadku zwrotu Towaru, Konsument płaci za jego transport do Sprzedawcy wg pełnych stawek transportowych.

8. W sytuacji, gdy Konsument zdecyduje się na zwrot Towaru w myśl niniejszego tytułu Umowę sprzedaży uważa się za nie byłą i w sytuacji gdy do sprzedaży wystawiona została faktura VAT, Konsumentowi zostanie wystawiona faktura korygująca do dokumentu zakupu, która zostanie przesłana na adres e-mail podany przez Konsumenta w formularzu Zamówienia. Za chwilę otrzymania faktury korygującej przez Konsumenta uznaje się chwilę doręczenia do Sprzedawcy potwierdzenia dostarczenia Konsumentowi wiadomości e-mail z fakturą korygującą na adres e- mail Konsumenta, przesyłanego przez program pocztowy Sprzedawcy.

9. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku:

a) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (UWAGA: Prawu do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie podlegają Towary wyprodukowane na indywidualne zamówienie Konsumenta)

b) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

c) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

d) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji.

10. W przypadku zwrotu lub reklamacji Towaru z Zamówienia, do którego dołączony był gratis promocyjny, Klient zobowiązany jest zwrócić także przedmiotowy gratis. W przypadku odmowy zwrotu gratisu, Sprzedawca zwróci Klientowi Cenę zwróconych lub zareklamowanych Towarów, pomniejszoną o wartość gratisu - zgodnie z jego wartością.

Reklamacje

1. Do reklamacji Towarów zakupionych w Sklepie (w tym również za pośrednictwem sieci ABRA S.A. z siedzibą w Krakowie) lub poprzez Zakupolinię, zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

2. Jeżeli zakupiony wysyłkowo Towar zawiera wady, koszty zwrotu przesyłki pokrywa Sprzedawca. Zgłoszona wada podlega weryfikacji przez Sprzedawcę, który stwierdzi czy usterka wynikła z wady tkwiącej uprzednio w Towarze.

3. W sytuacji zakupu Towaru przez Konsumenta zastosowanie będzie mieć ustawa 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm), przewidująca m.in. odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność świadczenia z umową, w tym w szczególności przepisy art. 43a oraz następne przedmiotowej ustawy. W myśl ww. ustawy, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w art. 43b) ust. 2 lub 3 ww. ustawy, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową sprzedaży określonych w ww. ustępach, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru. W przypadkach określonych w art. 43e ust. 1 ww. ustawy, tj. w razie zaistnienia niezgodności Towaru z Umową sprzedaży, za którą odpowiedzialność ponosi Sprzedawca w myśl ww. ustawy oraz

a) odmowy doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży ze względu na to, iż zarówno naprawa jak i wymiana Towaru są niemożliwe albo wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy;

b) nie doprowadzenia przez Sprzedawcę Towaru do zgodności z Umową sprzedaży poprzez jego naprawę lub wymianę;

c) występowania braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;

d) w przypadku, gdy brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony polegających na naprawie lub wymianie Towaru przez Sprzedawcę;

e) w przypadku, gdy z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, Konsument ma możliwość domagania się obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy sprzedaży, przy czym Konsument nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, gdy brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny. Konsument może również żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. Sprzedawca rozpatruje reklamacje najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia jej wpłynięcia. Zwrot ewentualnych należności wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi dokonany będzie na wskazany przez Konsumenta w formularzu reklamacyjnym numer rachunku bankowego, bądź na rachunek bankowy służący do wykonania przez Konsumenta Umowy sprzedaży. W przypadku, gdy Konsument skorzysta z prawa obniżenia ceny, zwrot należności nastąpi niezwłocznie nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny. W przypadku, gdy Konsument odstąpi od Umowy sprzedaży, Sprzedawca zwróci Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania. W przypadku płatności uiszczonej za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. PayU), Sprzedawca może również dokonać zwrotu uiszczonych należności za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. PayU).

4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.

5. Zgłoszenie reklamacji rozpocząć należy nawiązaniem kontaktu z obsługą Sprzedawcy pod adresem e-mail: [email protected], lub nr telefonu (13) 43 303 65 wew. 881 i podaniem przyczyny reklamacji. Następnie po ustaleniu z konsultantem sposobu wysyłki – odesłanie na adres z którego nadany został Towar wraz z informacją identyfikującą zakup i opisem stwierdzonych wad lub niezgodności z Umową sprzedaży.

6. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt. Udostępnienie przez Konsumenta Towaru podlegającego naprawie lub wymianie odbywa się w sposób określony w ust. 8 poniżej.

7. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Zwrot Towaru przez Konsumenta odbywa się w sposób określony w ust. 8 poniżej.

8. Przesłany w ramach reklamacji Towar powinien zawierać oryginalne opakowanie umożliwiające jego bezpieczny transport. Dopuszczalne jest zastosowanie opakowania zastępczego, jednak musi ono gwarantować odpowiednią ochronę podczas transportu. Do przesłanego Towaru powinien być dołączony opis uszkodzeń wraz z podaną informacją od kiedy dana usterka występuje. Powyższe umożliwi szybszą realizację danej reklamacji. Dodatkowo należy określić żądania reklamacyjne oraz tryb reklamowania (z tytułu rękojmi lub gwarancji). Do reklamowanego Towaru należy dołączyć oryginał bądź kserokopię gwarancji, jeżeli została wydana oraz dokument zakupu.

9. Pisemna reklamacja powinna być zgłoszona na adres placówki handlowej sieci MERKURY MARKET lub wybranej placówki sieci ABRA S.A. z siedzibą w Krakowie, w której nastąpił odbiór osobisty Towaru lub też na adres mailowy [email protected].

10. Jeżeli dostarczony w ramach reklamacji Towar okaże się pozbawiony wad, koszty jego przesyłki oraz uzasadnione koszty diagnostyki poniesie Konsument.

11. Konsument może również skorzystać z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W razie powstania sporu z Konsumentem jego pozasądowemu rozwiązaniu może posłużyć unijna platforma internetowa systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami ODR, która jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (adres poczty elektronicznej Sprzedawcy w celu kontaktu za pośrednictwem platformy internetowej ODR to [email protected]). Rozstrzyganie reklamacji pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą za pośrednictwem pozasądowych metod jest dobrowolne i może mieć miejsce wyłącznie w przypadku gdy Sprzedawca wyrazi na to zgodę.

Dodatkowe postanowienia dotyczące Przedsiębiorców

1. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 21 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

2. W przypadku Umów sprzedaży zawartych z Przedsiębiorcami, na podstawie art. 558 § 1 k.c., wyłączona zostaje odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, a w szczególności Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte Towaru.

3. W przypadku Umów sprzedaży zawartych z Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu ich niewykonania lub nienależytego wykonania tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Przedsiębiorcę.

Postanowienia końcowe

1. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu. Klient akceptując niniejszy regulamin i zaznaczając stosowną opcję w formularzu Zamówienia („zamawiam jako firma”) zgłasza jednocześnie żądanie wystawienia faktury VAT, dokumentującej dokonaną na jego rzecz sprzedaż.

2. W sytuacjach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, gdy zachodzi konieczność skorygowania wcześniej wystawionej faktury VAT, Klientowi zostanie wystawiona stosowna faktura korygująca, która zostanie przesłana na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu Zamówienia. Za chwilę otrzymania faktury korygującej przez Klienta uznaje się chwilę doręczenia do Sprzedawcy potwierdzenia dostarczenia Klientowi wiadomości e-mail z fakturą korygującą na adres e-mail Klienta, przesyłanego przez program pocztowy Sprzedawcy. W przypadku zmiany przez Klienta adresu e-mail Klient zobowiązany jest do poinformowania Sprzedawcy o tej zmianie.

3. W sytuacjach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, zwrot ewentualnych należności na rzecz Klienta przez Sprzedawcę dokonany będzie na wskazany przez Klienta numer rachunku bankowego, bądź na rachunek bankowy służący do wykonania przez Klienta Umowy sprzedaży. W przypadku płatności uiszczonej za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. PayU), Sprzedawca może również dokonać zwrotu uiszczonych należności za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. PayU).

4. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz innych ustaw, a w odniesieniu do Klientów, którzy są Konsumentami również Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).

5. Sprzedawca stosuje przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), a także przepisy ustawy z dnia 16 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz.U. z 2017r. poz. 1219).

6. Szczegółowe czynności związane z realizacją usług w Sklepie, nie wymienione w niniejszym regulaminie, są opisane w pozostałych częściach serwisu internetowego www.merkurymarket.pl i stanowią integralną część niniejszego regulaminu.

7. Wszystkie Towary znajdujące się w ofercie Sklepu są fabrycznie nowe, są objęte rękojmią oraz w chwili ich dostarczenia Klientowi pozbawione są wad.

8. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem jego umieszczenia w Sklepie pod adresem www.merkurymarket.pl i obowiązuje przez czas nieoznaczony.

Pliki do pobrania